måndag, januari 23, 2006

Water Resistant, 50 m

Jag har specialbeställt en tysk digitalklocka med stoppur. Finns bara att köpa i Tyskland och Ryssland, så jag fick specialbeställa. Tullfritt. Tack för det EEC!
Klockan har en väldigt tysk/rysk stil. Jag kan föreställa mig två typiska bärare, båda män. Den ene representerar den tyska Razionalität-mannen, som hävdar att framtiden är full av Vernunft och bauhausvaruhus. Den andra, en lågavlönad, rysk kärnfysiker som är i behov av exakta tidsangivelser för att upprätthålla femårsplanen.

Tyskarna är förresten fantastiska på mail: "Lieber Herr, Sie haben ein Qualitätsuhr von uns gekauft". Japp, de vet verkligen hur man uttrycker sig. Förstår inte varför digitalklockan inte slagit kommit tillbaka stort än, den är ju både praktisk och snygg. Syster säger att klockan är "mannens enda smycke" och min mor slog på stort och sa att "det inte finns något sexigare på en man än ett snyggt armbandsur" (dock visade sig detta inte innefatta digitalklockor, men jag är å andra sidan inte oidipal). Gott och väl, dessa ord klingade i mitt lilla huvud hela dagen, tittandes på olika ur i affär.
I boken "Gentlemannen" står inte så värst mycket om mannens enda smycke (däremot om ett flertal andra smycken) och digitalklockan nämns inte ens, trots att den om något är mannens smycke (tillsammans med den schweiziska armékniven med korkskruv).



Praktisch. Quadratisch. Gut.

1 Comments:

Blogger TM said...

Det skulle jag nog påstå att det är. Liksom ring-i-örat (förresten, vart har du gjort av din?).
Jag har inte hittat något belägg för Carolinas uppgift om mannens enda smycke.

7:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home