fredag, december 30, 2005

Har man sagt Arlöv får man säga Burlöv

Gjorde visit på Burlöv Center med Robert. Det fick Malmös fyndigaste varuhus att blekna i jämförelse. Av en för mig okänd anledning är allt det bästa inom shopping lokaliserat till detta Burlöv. Dessutom har Konkurrensverket fått säga sitt: Kjell & Co placeras bredvid Teknikmagasinet och Bankomaten bredvid Minuten - inte konstigt att priserna är så förmånliga!
Ett toalettbesök bjöd på ännu mer spänning: hightechtoaletter med IR-spolning.
Nej, efter att ha sett Burlöv Center måste jag börja arbeta på de fördomar jag har om Arlöv (som till stor del bygger på den scen som utspelade sig för ett antal år sedan med två killar jagandes en tredje med ett basebollträ en sen lördagkväll).
Med ett så lockande center i närheten börjar jag nästan oroa mig för att min vän, kolportören Robert, ska utveckla shopaholism. Burlöv Center är en riktig pärla.