onsdag, augusti 31, 2005

Den fjärde kastrationen

Den första kastrationen äger rum vid födseln, kroppen separeras från modern. Den andra kastrationen drabbar barnet vid separationen från modersbröstet. Den tredje infaller när Fadern/Lagen träder in - det så kallade oidipuskomplexet. Den fjärde kastrationen äger rum vid 21 och ett halvt års ålder när min syster hävdar att om jag lämnar in ett visst papper åt henne och sköter det snyggt "så får du en glass sen".
Jag tar romrussin- och ägglikörsmak för att visa att det i alla fall fortfarande är jag som är aristokraten här.


Glassfallos

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har så mycket häftig hypertext i din blogg! Jag tror att det är framtidens litteraturform.

10:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Under hela dagen har jag varit så begeistrad över hypertextens möjligheter att jag bestämmt mig för att starta en egen blogg. Jag funderar till och med på att skriva en "elektronisk novell" fylld med hypertext. Nu behöver jag bara uppfina en tidsmaskin och ta mig tillbaks till 1994 så kommer folk tycka att det låter nytt och spännande.

9:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home