lördag, juli 30, 2005

Back in bizniz!

Tillbaka från (nästan) en veckas obetald semester med syster + mor samt även far. Min eviga fascination för punktformatet för mig till följande sammanfattning av semestern. Veckan i korthet:

  • Träffat Harry M Hällgren, döende poet med Monica Zetterlund-fru
  • Dissat Ladislaus "nödbromsen" Horatius personligen på ett café (tyvärr var det inte lika tillfredsställande som jag hade föreställt mig det)
  • Pratat om min idol Rickard Wolf
  • Varit på queeropera
  • Fegbadat
  • Köpt en ovanligt många böcker
  • Löst sudoko och kryzz
  • Bakat kanelbullar på ett halvt kilo margarin och en burk finmald kanel ( = dö mycket margarin och kanel)
Syrran har beklagat sig hela veckan över min hopplösa stil och smak. Jag försökte förklara mig med att jag, till skillnad från henne, inte lever efter flyktiga ideal eller modus utan istället söker mig efter eviga dygder såsom ära, rättfärdighet och mod. Allting ska ju gå så fort nuförtiden! Det värsta är nog radio- och tv-mediets trendkänsliga fingertoppskänsla som fortsätter att göra sudoku och "bloggande" (ett slags internetdagbok) till 40-plussamtalsämnen. Jag vägrar vara en blogg- och sudokoklyscha! Jag har genomskådat sudoko (precis som jag genomskådade kubb).
Mor och far verkar å sin sida ha snöat in på DNA-teknik. Ingen av dem kunde bestämma sig för vad de såg mest fram emot: provsvaren från Den Heliga Birgittas DNA eller Obducenten & Överläkarens DNA (a.k.a. "Pappa & Tomt"). Jag tycker båda sakerna är festliga - tack DNA för allt skoj du gett oss!

Men nu är det slut på la dolce vita. Nu ska jag ut i kylan igen för att dela ut Sydis, DN och allt vad de nu heter. Ser dock fram emot att kränga försäkringar imorgon.

4 Comments:

Blogger TM said...

haha
den är ingen manga-tröja ju! jag har just köpt ett nya heta jeans

finns din blogg kvar? jag skulle vilja länka

je t'embrasse
peter

12:20 em  
Anonymous Anonym said...

vad du länkar! härligt att se!

11:43 em  
Anonymous Anonym said...

varför går det inte att kommentera på din andra blogg? jag ÄLSKAR femenist-inlägget!!!! hette han inte hällberg i efternamn? det står på min blogg. det blir lite som nudlar och nollåttor, man får själv ta ställning, kan inte bara lita på allt man ser och hör.

6:35 em  
Anonymous Anonym said...

jag är inte den som är den, men här kommer tre faktafel som jag har hittat i ditt inlägg:
1. poeten hette hällberg
2. filosofen heter ladislaus
3. det stavas sodoku

med all respekt,
your anal
bizzo

12:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home