måndag, juli 25, 2005

Men at work

Idag på mitt jobb framförde jag med ett stort skratt vad jag tycker om stolpskottet "Så som i himmelen" av charlatanen Kay Pollak.

- Alltså, vilket gag! ropade jag

Det var ingen hit. Både Gun och Lena gillade den och Henrik tyckte att den var sådär. Så vi pratade om hundraser istället.
Det är fantastiskt vad den höga arbetslösheten gör. Hälften av de som jobbar på mitt jobb är överutbildade akademiker. Under arbetstid ringer vi och bokar försäkringar och i kaffekakapauserna diskuterar vi flekterande språk.

(Upptäcker i skrivande stund två nya visdomständer. Detta innebär att jag inom kort kommer att ha 2 + 2 = 4 styckna. Jag skulle vilja sammanfatta läget så här: mer att tugga med - men också mer att borsta.)

1 Comments:

Blogger TM said...

axel, jag drar mig för att säga det men du är såå metrosexuell ;)
imorgon ska jag köpa ett pormaskplåster!

ja akta dig för bomberna, du förblir min idol även utan att behöva bli en martyr för en bomb

kram!

ps. vet ej, men jag ska ändra på det nu
ds.

12:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home